
Jaltest AGV įrangos naudojimas žemės ūkio technikos diagnostikai
Konkretūs JalTest AGV pritaikymo atvejai naujausios žemės ūkio technikos diagnostikai
Bėgant laikui atsiranda vis daugiau įvairių žemės ūkio technikos markių su vis didesniu funkcijų spektru. Tokia įvairovė nepaliaujamai didina multimarkinio diagnostikos prietaiso su atitinkamu funkcionalumu poreikį, kad dirbtuvių personalas galėtų sėkmingai susidoroti su kasdieniais techniniais iššūkiais (pažangios funkcijos, techninės informacijos trūkumas, sunkumai lokalizuojant gedimus ir pan.).
Šiandien daugumoje transporto priemonių sistemų yra įdiegtas elektroninis valdymas su gausybe kabelių, jutiklių, valdiklių ir valdymo blokų, juos galima aptikti kiekvienoje mašinos vietoje. Be to, naujai įsigaliojantys ekologiniai ir efektyvumo reikalavimai verčia jų valdymo sistemose vis plačiau naudoti aptartus elektronikos komponentus. Jų diagnostikai būtinas toks sisteminis testeris kaip JalTest, kuris puikiai susidoroja su gedimų paieška ir taip palengvina techniko darbą.
Šio straipsnio tikslas - supažindinti skaitytoją su naujausiais žemės ūkio technikoje (AGV) panaudotais technologiniais sprendimais, ir kaip JalTest AGV įranga palengvina jų diagnostiką bei remontą.
1. John Deer variklio DPF regeneracija serviso režime
John Deer varikliuose su suodžių filtrais naudojamos valdymo sistemos Level 21, 22, 23, 32, 33 ir 34. Suodžių kiekis DPF filtre yra skirstomas lygiais - nuo žemiausio nulinio lygio, kuris indikuoja, kad regeneracija nereikalinga, iki aukščiausiojo 5 lygio, kuris indikuoja maksimalų suodžių kiekį ir aktyvuoja transporto priemonės serviso režimą. Kai suodžių kiekis pasiekia šitą lygį, visiškai apribojama variklio galia. Norint sugrąžinti variklio galią, būtina atlikti „Regeneraciją serviso režime“, kurios trukmė iki 3 h.
1. John Deer variklio DPF regeneracija serviso režime
John Deer varikliuose su suodžių filtrais naudojamos valdymo sistemos Level 21, 22, 23, 32, 33 ir 34. Suodžių kiekis DPF filtre yra skirstomas lygiais - nuo žemiausio nulinio lygio, kuris indikuoja, kad regeneracija nereikalinga, iki aukščiausiojo 5 lygio, kuris indikuoja maksimalų suodžių kiekį ir aktyvuoja transporto priemonės serviso režimą. Kai suodžių kiekis pasiekia šitą lygį, visiškai apribojama variklio galia. Norint sugrąžinti variklio galią, būtina atlikti „Regeneraciją serviso režime“, kurios trukmė iki 3 h.
2. New Holland T7 Power Command traktoriaus transmisijos kalibravimas
Traktoriuose transmisijos sistema yra atsakinga už galios perdavimą iš variklio į ratus. Šiuo atveju Power Command yra pavarų perjungimo sistema, kuri įgalina bet kuriuo momentu keisti diapazonus ir pavaras nenuspaudžiant sankabos pedalo. Kai ši sistema susidėvi arba pakeičiamas jos komponentas, ji gali pradėti veikti grubiai, su užsikirtimais ir taip kelti operatoriui diskomfortą. Norint pašalinti tokio pobūdžio problemas, būtina atlikti transmisijos sistemos kalibravimą. Taip bus pasiektas didesnis komfortas ir sklandus sistemos darbas bet kuriame režime.
2. New Holland T7 Power Command traktoriaus transmisijos kalibravimas
Traktoriuose transmisijos sistema yra atsakinga už galios perdavimą iš variklio į ratus. Šiuo atveju Power Command yra pavarų perjungimo sistema, kuri įgalina bet kuriuo momentu keisti diapazonus ir pavaras nenuspaudžiant sankabos pedalo. Kai ši sistema susidėvi arba pakeičiamas jos komponentas, ji gali pradėti veikti grubiai, su užsikirtimais ir taip kelti operatoriui diskomfortą. Norint pašalinti tokio pobūdžio problemas, būtina atlikti transmisijos sistemos kalibravimą. Taip bus pasiektas didesnis komfortas ir sklandus sistemos darbas bet kuriame režime.
3. Galinio keltuvo kalibravimas
Traktoriuose yra montuojamos valdymo sistemos, kurios atsako už galinio keltuvo darbą. Šiuo atveju dėl nusidėvėjimo ar pakeitus bet kurį keltuvo komponentą būtina atlikti paties keltuvo kalibravimą, kadangi jis gali nebepasiekti maksimalios ar minimalios padėčių arba jis pasieks mechaninę ribą, tačiau valdymo sistema vis bandys ją viršyti. Tai gali apsunkinti prikabintų vykdymo mechanizmų naudojimą arba skatinti ankstyvą dėvėjimąsi, trumpinti komponento naudingo darbo laiką ir mažinti kokybę ar bloginti operatoriaus darbo sąlygas.
3. Galinio keltuvo kalibravimas
Traktoriuose yra montuojamos valdymo sistemos, kurios atsako už galinio keltuvo darbą. Šiuo atveju dėl nusidėvėjimo ar pakeitus bet kurį keltuvo komponentą būtina atlikti paties keltuvo kalibravimą, kadangi jis gali nebepasiekti maksimalios ar minimalios padėčių arba jis pasieks mechaninę ribą, tačiau valdymo sistema vis bandys ją viršyti. Tai gali apsunkinti prikabintų vykdymo mechanizmų naudojimą arba skatinti ankstyvą dėvėjimąsi, trumpinti komponento naudingo darbo laiką ir mažinti kokybę ar bloginti operatoriaus darbo sąlygas.
4. Elektroninių ritininių vožtuvų kodavimas
Ritininiai vožtuvai naudojami hidraulinės jėgos perdavimui iš traktoriaus į vykdymo mechanizmą. Ritininiai vožtuvai su elektroniniu valdymu yra kontroliuojami iš traktoriaus kabinos valdymo svirtimis, o jų paskirtis priklauso nuo jų padėties. Jeigu ritininis vožtuvas pakeičiamas nauju, jam būtina priskirti tą padėtį, kurią turėjo pakeistas vožtuvas.
4. Elektroninių ritininių vožtuvų kodavimas
Ritininiai vožtuvai naudojami hidraulinės jėgos perdavimui iš traktoriaus į vykdymo mechanizmą. Ritininiai vožtuvai su elektroniniu valdymu yra kontroliuojami iš traktoriaus kabinos valdymo svirtimis, o jų paskirtis priklauso nuo jų padėties. Jeigu ritininis vožtuvas pakeičiamas nauju, jam būtina priskirti tą padėtį, kurią turėjo pakeistas vožtuvas.
5. Fendt 900 Vario Final Tier 4 / Stage IV įrangos parametrų nustatymas
Traktoriai gali būti įsigyti su didesniu ar mažesniu reikalingos įrangos kiekiu priklausomai nuo poreikių, tačiau vėliau gali atsirasti būtinybė pridėti daugiau įrangos, pavyzdžiui, priekinį keltuvą. Tačiau naujas vykdantysis mechanizmas po surinkimo ir montavimo neveiks. Jo aktyvavimui būtina pranešti valdymo sistemoms, kad įrengimas yra prieinamas EOL sistemoje.
5. Fendt 900 Vario Final Tier 4 / Stage IV įrangos parametrų nustatymas
Traktoriai gali būti įsigyti su didesniu ar mažesniu reikalingos įrangos kiekiu priklausomai nuo poreikių, tačiau vėliau gali atsirasti būtinybė pridėti daugiau įrangos, pavyzdžiui, priekinį keltuvą. Tačiau naujas vykdantysis mechanizmas po surinkimo ir montavimo neveiks. Jo aktyvavimui būtina pranešti valdymo sistemoms, kad įrengimas yra prieinamas EOL sistemoje.
6. John Deer variklių SCR sistemos verifikacija
Kai variklio galia apribojama dėl NOx junginių konversijos klaidų, bus indikuojamos klaidos 4364.01, 4364.17 ir 4364.18. Kai šios klaidos aktyvios, traktorius apribojamas elektroniniu būdu. Panaikinus azoto junginių šalinimo klaidų priežastis, būtina startuoti SCR sistemos verifikaciją, kuri panaši į regeneraciją. Vis dėlto, jos funkcija yra patikrinti SCR katalizatoriaus efektyvumą prie kontroliuojamų temperatūrinių sąlygų. Jei patikra atliekama teisingai, klaidų būsena tampa nebeaktyvi ir jos nebetrukdo tolesniam traktoriaus darbui.
6. John Deer variklių SCR sistemos verifikacija
Kai variklio galia apribojama dėl NOx junginių konversijos klaidų, bus indikuojamos klaidos 4364.01, 4364.17 ir 4364.18. Kai šios klaidos aktyvios, traktorius apribojamas elektroniniu būdu. Panaikinus azoto junginių šalinimo klaidų priežastis, būtina startuoti SCR sistemos verifikaciją, kuri panaši į regeneraciją. Vis dėlto, jos funkcija yra patikrinti SCR katalizatoriaus efektyvumą prie kontroliuojamų temperatūrinių sąlygų. Jei patikra atliekama teisingai, klaidų būsena tampa nebeaktyvi ir jos nebetrukdo tolesniam traktoriaus darbui.
7. Stabdymo reikalavimo dėl kristalizacijos panaikinimas Deutz EMR4 – EDC 17 CV52 varikliuose su SCR ar SCRT technologija
Deutz varikliuose su antitaršos sistemomis SCR ir SCRT Final Tier 4 / Stage IV gali būti ribojamas galingumas dėl atsiradusios kristalizacijos AdBlue sistemoje. Kai tik valdymo blokas aptinka šį reiškinį, jis iš karto apriboja variklio galią. Išvalius visas susikristalizavusias medžiagas, galios apribojimas išliks tol, kol nebus atliktas stabdymo reikalavimo dėl kristalizacijos panaikinimas. Po šios procedūros bus atgauta visa variklio galia.
7. Stabdymo reikalavimo dėl kristalizacijos panaikinimas Deutz EMR4 – EDC 17 CV52 varikliuose su SCR ar SCRT technologija
Deutz varikliuose su antitaršos sistemomis SCR ir SCRT Final Tier 4 / Stage IV gali būti ribojamas galingumas dėl atsiradusios kristalizacijos AdBlue sistemoje. Kai tik valdymo blokas aptinka šį reiškinį, jis iš karto apriboja variklio galią. Išvalius visas susikristalizavusias medžiagas, galios apribojimas išliks tol, kol nebus atliktas stabdymo reikalavimo dėl kristalizacijos panaikinimas. Po šios procedūros bus atgauta visa variklio galia.
8. Valtra T254V (AC35.6) vairavimo sistemos kalibravimas
Valtra traktoriuose įdiegta automatinio valdymo aplinka apima ir vairavimo sistemą, kuri atsako už ratų posūkio kampo matavimą ir vairavimo elektromagnetinio vožtuvo valdymą. Jei sistema nesukalibruota, automatinio valdymo aplinka nebeveikia teisingai, nes realūs padėties duomenys neatitinka į vairavimo sistemą perduodamų verčių. Dėl šios priežasties būtina atlikti vairavimo sistemos kalibravimą.
8. Valtra T254V (AC35.6) vairavimo sistemos kalibravimas
Valtra traktoriuose įdiegta automatinio valdymo aplinka apima ir vairavimo sistemą, kuri atsako už ratų posūkio kampo matavimą ir vairavimo elektromagnetinio vožtuvo valdymą. Jei sistema nesukalibruota, automatinio valdymo aplinka nebeveikia teisingai, nes realūs padėties duomenys neatitinka į vairavimo sistemą perduodamų verčių. Dėl šios priežasties būtina atlikti vairavimo sistemos kalibravimą.
9. Claas Jaguar GDM transmisijos kalibravimas
Claas pašarų kombainus su hidrostatine GDM transmisija būtina kalibruoti dėl skirtingų veiksnių, kaip, pavyzdžiui, dėvėjimosi procesas arba komponentų keitimas. Šie veiksniai gali sukelti kalibravimo klaidas, taip pat pasireikšti trūkčiojimais bei prastu kombaino darbu. Atlikus kalibravimo procedūrą, naujos kalibravimo vertės yra išsaugojamos valdymo bloko atmintyje, o tai, savo ruožtu, užtikrina sklandų tolesnį kombaino veikimą.
9. Claas Jaguar GDM transmisijos kalibravimas
Claas pašarų kombainus su hidrostatine GDM transmisija būtina kalibruoti dėl skirtingų veiksnių, kaip, pavyzdžiui, dėvėjimosi procesas arba komponentų keitimas. Šie veiksniai gali sukelti kalibravimo klaidas, taip pat pasireikšti trūkčiojimais bei prastu kombaino darbu. Atlikus kalibravimo procedūrą, naujos kalibravimo vertės yra išsaugojamos valdymo bloko atmintyje, o tai, savo ruožtu, užtikrina sklandų tolesnį kombaino veikimą.
10. Claas Lexion C6x derliaus surinkimo jutiklio keitimas
Claas kombainuose yra įdiegta eilė jutiklių, kurie leidžia stebėti kombaino darbą, registruodami nuostolius įvairiose mašinos vietose, kaip, pavyzdžiui, sieto nuostolių jutiklis. Šie jutikliai dirba LIN tinkle ir, juos pakeitus, jiems būtina priskirti atliekamą funkciją. Tik Claas įgalina naudoti naujus neprogramuotus jutiklius, tuo tarpu tik su JalTest įranga galima atkurti jau užprogramuoto jutiklio standartines vertes ir priskirti jam reikalingą funkciją.
10. Claas Lexion C6x derliaus surinkimo jutiklio keitimas
Claas kombainuose yra įdiegta eilė jutiklių, kurie leidžia stebėti kombaino darbą, registruodami nuostolius įvairiose mašinos vietose, kaip, pavyzdžiui, sieto nuostolių jutiklis. Šie jutikliai dirba LIN tinkle ir, juos pakeitus, jiems būtina priskirti atliekamą funkciją. Tik Claas įgalina naudoti naujus neprogramuotus jutiklius, tuo tarpu tik su JalTest įranga galima atkurti jau užprogramuoto jutiklio standartines vertes ir priskirti jam reikalingą funkciją.
Susidomėjote? arba skambinkite +370 609 09265